03.08.2015 # 12:32 # 12:32

Radnica si objednala propagačné DVD za 1 300 eur

Inzercia

Za túto sumu dodá spoločnosť KARPATY realmedia s.r.o. 30 kusov digitálnych nosičov s prierezovým programom zo 60. ročníka Piešťanského festivalu. Zákazku zadali bez výberového konania.

Rozpočtovú položku na propagáciu mesta prostredníctvom televízneho vysielania začiatkom roka poslanci takmer zrušili. Regionálna TV Karpaty po tomto rozhodnutí obmedzila svoje aktivity, nevysiela napríklad záznamy z rokovaní zastupiteľstva.

Pokrýva však niektoré kultúrne podujatia. Za záznam z Otvorenia letnej kúpeľnej sezóny 2015 jej Mestské kultúrne stredisko (MsKS) zaplatilo 910 eur.

V polovici júla primátor Miloš Tamajka podpísal objednávku na výrobu propagačného materiálu zo 60. ročníka Piešťanského festivalu. Jeho rozhodnutiu nepredchádzalo výberové konanie.

„Spoločnosť totiž bola jediným vlastníkom záznamov z prvých šiestich podujatí 60. Piešťanského festivalu. To znamená, že len ona mohla vyhotoviť propagačný materiál z jedenástich podujatí festivalu,“ vysvetlila v písomnom stanovisku hovorkyňa radnice Eva Bereczová.

Mesto si podľa nej objednalo „výrobu propagačného materiálu z piatich podujatí spolu s dodaním záznamu na DVD nosiči z celého festivalu – teda z jedenástich podujatí.“ Televízia mala zabezpečiť aj odvysielanie záznamov a radnici dodá 30 kusov DVD s potlačou aj obalom odkazujúcim na obsah.

V tomto roku ide o jediný materiál, ktorý si radnica od regionálnej televízie objednala. Vlani jej mesačne platila za „programové celky“ sumu 3 999 eur. V rozpočtovej položke na propagáciu mesta prostredníctvom televízneho vysielania bolo v roku 2014 takmer 52-tisíc eur.

Pri februárovej zmene aktuálneho rozpočtu nové zastupiteľstvo rozhodlo, že 50-tisíc eur zo spomínanej položky presunú na výstavbu parkoviska pri vznikajúcej basketbalovej hale.

Služby regionálnej televízie si aj naďalej objednáva MsKS. V tomto roku spoločnosti KARPATY realmedia s.r.o. uhradila mestská príspevková organizácia spolu 2 158 eur. Hlavným organizátorom Piešťanského festivalu je Dom umenia, ktorý platí za propagáciu regionálnej televízii mesačne 450 eur.

Týždenník Piešťanský týždeň vo vydaní z 21. júla upozornil, že hovorkyňa mestského úradu je v blízkom príbuzenskom vzťahu „s jedným z členov vedenia televízie.“ Predtým bola šéfredaktorkou TV Karpaty.

Konflikt záujmov Eva Bereczová odmieta: „Mám na starosti len bezplatnú propagáciu radnice. Objednávky na inzerciu alebo platenú reklamu ani neriešim, ani nepatria do mojich kompetencií. Moje príbuzenské vzťahy v žiadnom prípade neovplyvňujú výber žiadnej spoločnosti.“

Text a ilustr. foto: Martin Palkovič

X