20.07.2019 # 13:50

Bývanie a Reality: Odpočinok musí regenerovať, nikdy nie unavovať

Inzercia

Napriek tomu, že majú ľudia zo svojej práce často uspokojujúci pocit, stáva sa to, že im po čase začne prekážať a sú z nej stále viac znechutení. Príčin tohto stavu môže byť viacero, veľmi častým iniciátorom býva nedostatok účinného odpočinku. Jeho zmyslom je obnovenie telesných aj duševných síl a mali by sme ho tráviť pokiaľ možno v pokoji a v pohode.

Život v zhone bez chvíľky odpočinku dlhodobo nevydržia ani tí najschopnejší jedinci. Hoci si to sami odmietajú pripustiť, ich telesná aj duševná kondícia začína postupne klesať. Chvíle odpočinku im umožnia nielen sa zregenerovať, ale predovšetkým pochopiť fakt, že svet bude deň či dva fungovať aj bez nich. Po kvalitnom odpočinku sa človek vracia do práce posilnený, s chuťou a radosťou. Ľudia ale často vo voľnom čase robia veľkú chybu v tom, že sa snažia dohnať, čo sa im nepodarilo stihnúť počas dňa. Nie je sa čomu čudovať, že po takom „relaxe“ sa človek cíti ešte viac unavený, než predtým. Do práce sa vracia s veľkou dávkou sebazaprenia, znechutený a s túžbou po ďalšom odpočinku.

Odpočívať sa dá buď aktívne alebo pasívne. Pri aktívnom oddychu človek vystrieda únavnú činnosť, či už duševnú alebo fyzickú, za činnosť, ktorá ho síce rovnako fyzicky zaťažuje, ale robí mu radosť. Po dni strávenom v kancelárii je najzdravšou relaxáciou pohyb, unavené telo však potrebuje aj úplne vypnúť.

Pri pasívnom odpočinku na akúkoľvek fyzickú aktivitu rezignujte, iba relaxujte v pokoji domova, najlepšie s vypnutým mobilom a počítačom, s hudbou, ktorú máte radi a celkovému uvoľneniu určite prospeje aj pohár dobrého vína. Podotýkam, že pohár, nie celá fľaša!

Článok nájdete v aktuálnom čísle obľúbeného regionálneho mesačníka Bývanie a Reality.

Júlové číslo Bývanie a Reality nájdete v náklade 15.000 výtlačkov mesačne na 240 distribučných miestach v okresoch Piešťany, Nové Mesto nad Váhom, Myjava a Hlohovec. a v digitálnej online verzii tu: https://issuu.com/byvanieareality/docs/bar201907

(Reklamný článok) Foto/Credit: Dan Gold

X