12.04.2019 # 11:28

Projekt 365 tvárí je Kultúrnym počinom roka 2018

Inzercia

Martin Ričány si dal neľahkú úlohu – nafotiť 365 portrétov ľudí, ktorých stretne v uliciach Piešťan. Jeho úsilie v stredu ocenila samospráva. Peter Jančovič mu odovzdal Cenu primátora za Kultúrny počin roka 2018.

„Po celý rok 2018 fotil ľudí, ktorí tvoria naše mesto, ktorí tu pracujú, žijú či ho navštívili. Každý deň zverejnil jednu fotografiu a postupne tak vytvoril úžasnú mozaiku s názvom 365 tvárí Piešťan,“ povedala o projekte Drahomíra Moretová, moderátorka odovzdávania ocenení pre ľudí, ktorí boli v uplynulom roku aktívni v oblasti kultúry, sociálnych vecí a ochrany životného prostredia.

„Veľmi si to vážim a cením. Veľká vďaka patrí všetkým 365 tváram, bez ktorých by táto mozaika a tento príbeh nevznikol,“ reagoval Martin Ričány, ktorý s fotením portrétov pokračuje aj v tomto roku.

Súčasťou jeho projektu je aj výstava, ktorú začiatkom marca otvoril v Elektrárni Piešťany, a ktorá bude od 15. apríla verejnosti prístupná v piešťanskom Aupark. Potom ju plánuje prezentovať aj v ďalších nákupných centrách po celom Slovensku.

„S odstupom času najradšej fotím starších ľudí. Starší človek má v tvári neobyčajné čaro. Vrásky vykresľujú osudy, skúsenosti, radosti aj starosti. Na fotografiách sú prevažne bežní ľudia, ktorí v tomto meste bývajú, pracujú alebo sú s ním iným spôsobom spätí. Ale sú tam aj ľudia, ktorí svojím menom a činmi prezentujú nielen Piešťany, ale aj Slovensko v zahraničí,“ povedal Martin Ričány v rozhovore pre dvojtýždenník Novinky z Piešťan. Prečítať si ho môžete na tejto adrese.

Kultúrnou osobnosťou uplynulého roka sa stal filmový producent Erik Panák. Film s názvom Jan Palach, na ktorého vzniku sa tento piešťanský rodák podieľal, bol nominovaný na Českého leva 2018 v kategórii najlepší film a získal cenu Českej filmovej kritiky. Erik Panák tiež spolupracoval na filmoch Fair – Play (2014), Učiteľka (2016) a Backstage (2018). Zároveň pôsobí ako pedagóg na Katedre produkcie a distribúcie Filmovej a televíznej fakulty VŠMU.

Text a foto: Martin Palkovič

X