Otvorili prvé terasy, do vnútra sa zákazníci nedostanú

Kávu a jedlo si už ľudia nemusia brať so sebou, ale vonkajšie posedenie má stále viacero obmedzení. Prvé terasy otvorili dnes ráno aj v centre Piešťan, ale kvôli chladnému počasiu boli dopoludnia skôr prázdne.

Od stredy 6. mája môžu prevádzky verejného stravovania ponúkať svoje služby na vonkajších terasách. Naďalej však platí zákaz vstupu verejnosti do vnútorných priestorov reštaurácií, kaviarní aj barov. Zákazník môže ísť do vnútra iba na toaletu.

Úrad verejného zdravotníctva SR obmedzil aj otváracie hodiny a to od 6.00 do 20.00 h, výnimku majú donáškové služby.

Stoly na terasách musia byť od seba vzdialené minimálne 2 metre, pri každom stole môžu sedieť iba dvaja ľudia alebo rodina s deťmi.

Obsluhujúci personál musí nosiť rúška a dezinfikovať si ruky pri obsluhe jednotlivých stolov. Povinnosť mať prekryté nos a ústa sa nevzťahuje na zákazníkov v čase konzumácie pokrmov a nápojov.

O 16. marca museli zostať zatvorené aj hotely a penzióny. Prevádzkovatelia ich od stredy 6. mája môžu otvoriť, ale bez wellness centier, bazénov a iných voľnočasových aktivít.

Podávanie jedál a nápojov je dovolené iba na hotelových terasách alebo v izbách. Medzi ubytovaním jednotlivých hostí musí byť každý izba prázdna minimálne jeden deň.

Otvorené sú už aj všetky obchody s výnimkou nákupných centier, kde je viac ako 35 samostatných maloobchodných prevádzok. Okrem potravín, drogérií a trafík boli dnes ráno obchody v piešťanskom Auparku stále zatvorené.

„Na otvorenie nákupného centra Aupark Piešťany si budú musieť návštevníci ešte nejaký čas počkať. Keďže v Auparku Piešťany máme približne 60 prevádzok nespadáme do kategórie nákupných centier, ktoré sú otvárané v tejto vlne,“ informovala marketingová manažérka Monika Košinová.

Menšie nákupné centrá už môžu byť na základe včera zverejneného opatrenia prístupné. Aj naďalej platí, že vo všetkých obchodoch je každá nedeľa sanitárnym dňom.

Personál v prevádzkach starostlivosti o ľudské telo (kaderníctvo, holičstvo, kozmetika) musí mať pri kontakte s klientom na tvári ochranný štít. Medzi jednotlivými zákazníkmi má byť dostatok času na upratanie a dezinfekciu priestoru. Človek, ktorý si necháva umyť vlasy alebo ošetriť tvár, nemusí mať na nevyhnutný čas prekryté ústa a nos.

Text a foto: Martin Palkovič Zdroj: ÚVZ SR