Dom umenia premieta filmy z najlepších festivalov

Be2Can – prehliadka prvotriednych festivalových filmov z Benátok, Berlinále a Cannes – ponúkne v októbri atraktívny program milovníkom kvalitných filmov. Dva z nich premieta aj piešťanský Dom umenia.

V pondelok 24. októbra  18.00 h to bude Neznáme dievča – tradične veľmi kvalitná sociálna detektívka bratov Dardennovcov. Jenny (Adèle Haenel) je lekárkou, ktorá má malú ambulanciu po svojom starom a chorom mentorovi. Ambiciózna mladá žena sa chystá na veľký kariérny skok – prestup do významnej nemocnice a prestížne oddelenie. Jedného večera v jej ordinácii niekto zazvoní, no Jenny nereaguje. Je po ordinačných hodinách a má dosť práce s neistým Julienom (Olivier Bonnaud), ktorý je u nej na praxi.

Ráno sa dozvie, že neznáme dievča, ktoré nepustila dnu, našli neďaleko mŕtve, pravdepodobne bola zavraždená. Hnaná výčitkami svedomia sa Jenny pokúša vypátrať jej identitu, ale taktiež túži odhaliť páchateľa brutálneho činu. Majstri kinetickej sociálnej drámy bratia Dardennovci sa po sociálnom thrilleri Dva dni, jedna noc úspešne vydávajú do teritória civilnej detektívky, bez toho, že by opúštali programové východiská svojej poetiky – realistické zachytenie spoločenského prostredia, marginálnych postáv a skúmania rôznych aspektov humanizmu.

V utorok 25. októbra môžete o 18.00 h vidieť v Dome umenia subtílnu japonskú rodinnú drámu režiséra Hirokazu Koreedu Po búrke. Rjota (Hiroshi Abe) je márnotratný syn, zlý otec a skrachovaný spisovateľ. Úspech má dávno za sebou, a tak si privyrába drobnými špinavými kšeftíkmi ako súkromý detektív. Je rozvedený a ku svojmu jedenásťročnému synovi Šingovi (Taiyȏ Yoshizawa) nachádza cestu len horko ťažko.

Exmanželka Kjoko už začala nový život a na Rjotu sa pozerá skôr ako na vzdialenú spomienku. Odcudzenú trojicu jedného večera však dá dokopy blížiaci sa tajfún. Musia spolu prežiť noc v byte Rjotovej dobrosrdečnej matky Jošiko (Kirin Kiki). Čo sa stane z ich vzťahu po búrke? Majster rodinných drobnokresieb Hirokazu Koreeda sa vracia s novým filmom, ktorý rozpráva o pretrhnutých väzbách, krehkej láske rodičov a detí a o tom, že najsilnejšie búrky sú niekedy tie, pri ktorých sa nepohne ani lístok.

Film svojou precíznou charakterovou i dramatickou výstavbou pripomína divadelné hry Antona Pavloviča Čechova a potvrdzuje Koreedov status jedného z najvýznamnejších ázijských režisérov.

(Reklamný článok)