06.05.2019 # 12:03

Blog Petra Benka: Za husárom na kolesi

Neviem, kde sa mi to v hlave zjavilo, ale zatúžil som si skontroluvat jako je na tom Važská cyklomagistrála. Čárečka cyklotrasová na mape smerom na juh je v kuse tak som bol zvedavý jako to je v skutočnosti. Zrodil sa plán prejsť na kolesi z Piešťan až do Komárna. Podla kvality nápadu to hned od začiatku ukazovalo, že pojdem sám, šak gde by sa taký druhý aj našol. Vychádzalo to tak na 120 km. Aj to tak bolo. Do Komárna som išiel na kolesi odtiaľ vlakom, najprv do Bradislavy a potom domov.

7.5.2018 – vyberám deň, ked by nemalo byť vo vlakoch plno, aby som nezostal niekde v Komárne aj s kolesom, ja som chcel byt večer doma.

05:00 Sadám na koleso a vyrážam, okolo Sĺňavy ráno neskutočná paráda. Drahovce cez most železný na lavú stranu kanála po asfalte v pohode. Prichádzam do Maduníc, prechádzam cez most na pravú stranu kanála a potom po sekacej betónke po Hlohovecký hučák a ďalej po cestičke v tráve k železničnému mostu Hlohovec, ostávam na pravej strane a potiahnem ešte k cestnému mostu. Prestávečka, raňaječky z cyklotašiek. Po Hlohovec zjazdné aj ked asfalt od Maduníc som nestretol.

07:00 vyrážam z Hlohovca napapaný smer Sered po trasláckom vale, ubitý štrk trase stále silnejšie. Za Zelenicami to vzdávam, už som vytrasený jako Detva (volakedy to boli cigaretle bez filtra a tak sa vedeli dlhším nosením vytrást). Idem na cestu č.1320. Tu sa teda necítim moc komfortne, premávka dost silná. Ťahám medzi autami až do Horného Čepeňa, kde začína asfaltová cyklotrasa.

07:30 Horný Čepeň – severná časť Serede, konečne bez áut, krátke občerstvenie – tri glgy vody a jedna Hašlerka. Som na začiatku cyklotrasy teda nový asfaltový chodník pre cyklistov a korčuliarov úsek Čepen – Sered. Len neviem dokedy sa korčuliari budú z chodníka tešit. Na svoj vek mi príde miestami dost hrbatý, v každom prípade bezpečný a aj pohodlný. Ale ide sa, cez Sered prebehnem a asfaltová cyklotrasa pokračuje aj okolo vodnej nádrže Králová prakticky skoro až po Šalu po asfaltke. Príjemný úsek cesty okolo vody. Toto bolo parádne.

09:30 som v Šali za mostom, posedím na lavičke, napijem sa vody a vycumlám cukrík z Lídla – echte eukalyptus. Asfaltka končí ide traslavý štrk po Važskej hrádzi. Tabulky o cyklotrase sú ale na hrádzi ani šáhnuté.

10:00 pokračujem dalej aj ked natrása, vydržím to ešte tak pohodku, prechádzam cez želenicu, Hetméň. Tak píšu na cedulkách aj ked na vale neviem zistiť čo to je. Po chvíli to vzdávam, to už je o zdravie a peši vedla koleska by som do Komárna len tak lahko nedošiel. Idem zase na cestu. Tu to fakt okolo po Vážskej cyklomagistrále nestojí ani fajku močky. Cesta č. 573. Silnejšia prevádzka na ceste, síce asfalt, ale komfort to nie. Jedine, že kilometre ubiehajú. Prechádzam obcami a kde sa dá idem skúšať vrátiť sa na val, ale slepá rana. Po Kolárovo neni šanca. Cedulky sú pekné nové (iste aj Nitriansky kraj čosik stáli), ale na val neni šáhnuté, nevydalo. Skúšam aj v Nedede aj vo Vlčanoch furt to isté, novučké cedulky a tráva po pás.

11:00 Dedina mládeže, taký fajin nadpis, no nezastav sa. Reštika mierne ladená do country, sympatické paničky, na jedenie nič, takže len kofola, káva, kus reči a tak viem ako dalej. Na val skúšat netreba, normálka po ceste až do Kolárova k plávajúcemu vodnému mlynu. Tak dávam mierne hladný.

11.30 Kolárovo, oddych pri vodnom mlyne, posedenie na lavičke, napiť sa, jest sa nič neukazuje. Štartujem po parádnej širokej asfaltke len pre peších, korčuliarov a samo bicyklistov smer Komárno.

13:00 som 10 kilometrov od Komárna, trocha dost som aj utahaný, teda už jak hovado. Spomalujem častejšie pauzujem, cesta perfektná, všetci ma predbiehajú, som spokojný toto už dám.

13:45 doviedol som Váh z Piešťan do Dunaja. Vagus sa vlieva do veltoku velice impozantne.

14:00 som na námestí generála Klapku a dávam diváka na husárskom pochode. Otvoria sa dverká na veži, husár dvihne trubku a repráky to odtrúbia. Super, Komárnu ten nápad s husárom závidím. Mrknem ešte európske námestie, skočím na chvílku do Maďarska, lebo sa mi zdá, že bez jazdy po Alžbetinom moste by to nebolo komplet, konečne dávam masívnu porciu v reštike.

15:30 už som na stanici kupujem lístek a nasadám na Regiojet do Bradislavy. Cestujúcich pribúda aj tých s koleskami, celkom dobrá tlačenica s koleskami. Kecáme s ostanými cyklistami o kadečom a blížime sa k domovu. V Blave na hlavnem to prehodím do rýchlika a okolo 19:00 som doma.

Na záver: trochu bláznivý nápad, neopakujte po mne nestojí to zato. Príliš veliký kus je to po ceste. Dlho som to kvoli tomu ani nenapísal, ale zase je to aspon nejaká informácia aby sa vedelo. Fakt skúste radšej niečo iné. Penáze z ktorých vyjdú len nové cedulky cyklotrasu z trávy po pás neurobia. Ale od Kolárova je to paráda a ten husár v Komárne to treba videt.

Peter Benko

Madunice na Hlohovec

Alžbetin most

Námestie gen. Klapku

Komárno ústie Váhu

Kolárovo – Komárno

Kolárovo

Neded Tosánske

Neded

Vlčany

Šaľa – Vlčany

Hetméň

Šaľa Tornosek

Šaľa

Okolo Královej

Dolná Streda

Sereď

Horný Čepeň

Hlohovec pri bývalom moste Márie Terézie

Hlohovec most

 

X