Ako si spríjemniť pracovný priestor?

Bez ohľadu na to, či pracujete v kancelárií alebo doma, je dôležité vytvoriť na svojom pracovisku pohodlný priestor. Produktivita zvykne výrazne klesať, keď sa nachádzate v nepríjemnom a rozptyľujúcom prostredí. Akým spôsobom je potrebné zmeniť pracovné priestory, aby ste sa v nich cítili komfortne?

Dostatok svetla a relaxačné dekorácie
V ideálnom prípade by mal mať pracovný priestor veľa okien a prirodzeného svetla. Nie vždy je to možné a preto sa pokúste maximalizovať akékoľvek osvetlenie, ktoré máte. Na stôl umiestnite lampu a zvážte použitie stropného osvetlenia. Farba svetla by mala byť biela, pretože najviac pripomína denné svetlo a zároveň zvyšuje pracovný výkon. Rozmiestnenie by malo byť strategické, aby uľahčilo všetky činnosti, neškodilo zraku a tak zabránilo možnému noseniu okuliarov v budúcnosti.

Ak chcete spríjemniť svoju kanceláriu, musíte do nej pridať nejakú výzdobu. Na neutrálnom prostredí síce nie je nič zlé, ale dekorácie urobia miestnosť príťažlivejšou. Vyskúšajte sa vydať cestou menších rastlín, obrazov, vzorovaných kobercov, či iných predmetov. Nezabúdajte na farby stien – niektoré vyvolávajú pocit väčšej bdelosti, zatiaľ čo iné majú na mozog upokojujúci účinok. Medzi stimulujúce farby patria žltá, červená, aj neónová. Relaxačné farby sprevádza modrá, biela, aj fialová.

Pohodlný nábytok
Nábytok je pre kanceláriu nevyhnutnosťou. Vo všeobecnosti je základom kancelárske kreslo. Nesprávny výber kresla môže spôsobiť bolesti krku, chrbtice a nôh, čo časom s veľkou pravdepodobnosťou poškodí vaše zdravie. Ergonomická stolička podporí správne držanie tela. Vo výsledku sa tak budete sústrediť len na pracovné povinnosti, namiesto zbytočných bolestí, ktoré prichádzajú s nevhodne navrhnutým kancelárskym kreslom.

Do pracovne pridajte aj iný pohodlný nábytok, ako je pohovka, či ďalšie stoličky. Takto máte možnosť pracovať z rôznych miest, aby ste neupadli do každodennej rutiny – niekedy totiž stačí zmeniť prostredie, aby ste svoju produktivitu zvýšili.

Udržiavanie poriadku
So spríjemnením kancelárskeho priestoru súvisí aj udržiavanie poriadku. Keď je kancelária neusporiadaná, až rozhádzaná, odvádza to pozornosť a je náročné sústrediť sa na dokumenty a iné predmety práce. Čistá, uprataná a organizovaná kancelária, vytvára ideálny priestor pre produktívne činnosti.

Ak budete len z polovice dodržiavať odporúčané rady pre spestrenie priestorov, vaša aktivita sa nielen, že zvýši, ale takýmto spôsobom dosiahnete aj estetické a príjemné prostredie, sprevádzané komfortnými, aj zdravotnými benefitmi.

(Reklamný článok)