09.03.2020 # 11:15

Ako zarábajú peniaze nízkonákladové letecké spoločnosti?

Inzercia

Lacné letenky do Londýna za 15 €, do Paríža za 10 €. Niekedy sa vám podarí kúpiť letenku tak lacnú, že vás bude stáť viac cesta sa na letisko. Ako teda zarábajú nízkonákladové letecké spoločnosti svoje peniaze? Koniec koncov, let, aj keď krátky, stojí spoločnosť náklady, najmä kvôli poplatkom za palivo, výplatám posádke, kontrole lietadiel či letiskové poplatky. Ako to robia?

Viac cestujúcich na palube lietadla

Nízkonákladové letecké spoločnosti lietajú najmä na kratšie vzdialenosti a ich lety sú teda kratšie. Aby ste ušetrili peniaze za svoju letenku, môžete opomenúť od vybavenia, ktoré ponúkajú tradičné letecké spoločnosti. Jedným z týchto spôsobov je možnosť vystrieť si nohy pri sedení v lietadle. Väčšina miest v nízkonákladových leteckých spoločnostiach takéto pohodlie neponúka. Sedenie v lietadle býva spravidla tesnejšie kvôli väčšiemu počtu miest na sedenie. Okrem toho sú sedadlá u nízkonákladových leteckých spoločnostiach pridelené automaticky a náhode. Ak teda chcete sedieť s rodinou, dieťaťom alebo priateľmi, za sedenie spolu si musíte zaplatiť.

Extra poplatky k letenke

Základná nízka cena letenky býva často veľmi lákavá, no môže sa niekoľkonásobne zvýšiť na extra poplatkoch. Samozrejme, poplatky k letenke nie sú povinné, no mnohí cestujúci sa pre ne väčšinou aj tak rozhodnú, aby cestovali vo väčšom pohodlí. Pre príklad, prednostný nástup do lietadla je jedným z nich. Vďaka nemu budete mať okrem svojho miesta v v lietadle aj priestor pre vašu príručnú batožinu v hornom paneli nad sedadlami. Avšak, vrelo vám odporúčame, aby vaša príručná batožina nebola príliš ťažká. Letecké spoločnosti si za to môžu vypýtať extra poplatok. Ak ste vysoký a potrebujete viac priestoru pre nohy, pravdepodobne si kúpite sedadlo, ktoré vám to zaručí. Nakoniec sa vám teda podarilo kúpiť veľmi lacnú letenku, no musíte zaplatiť niečo navyše, aby bola vaša cesta pohodlná. Poplatky za podpalubnú batožinu sú vždy vysoké. Alk idete na dovolenku, najmä s deťmi, je ťažké zabaliť sa do príručnej batožiny.

Letiská

Nízkonákladové letecké spoločnosti zvyčajne pristávajú a vzlietajú z letísk, ktoré sú vzdialené od cieľovej destinácie o trochu viac, ako hlavné letiská. Síce nejde o železné pravidlo, je to celkom typický spôsob fungovania aerolínií, ktoré majú základne na menších letiskách. Tie môžu byť vzdialené aj hodinu od väčšieho mesta. Nízkonákladovky lietajú častejšie a lietadlá nikdy “nesedia” na zemi príliš dlho, vďaka čomu šetria peniaze na poplatkoch. Lietadlo ktoré nelieta nezarába peniaze.

Zamestnanci nízkonákladových leteckých spoločností

Piloti a stevardi nízkonákladových leteckých spoločností obvykle zarábajú menej než ich kolegovia v klasických leteckých spoločnostiach, no podliehajú rovnakým požiadavkám a nárokom. Piloti nízkonákladových leteckých spoločností nie sú v žiadnom prípade menej kvalifikovaní vykonávať svoju prácu, než piloti klasických leteckých spoločností. Tie tiež šetria na pozemnom personáli.

Check-in na letisku stojí niekoľkonásobne viac ako letenka sama a preto sa cestujúci musia “začekovať” vždy on-line na web stránke leteckej spoločnosti, alebo cez mobilnú aplikáciu. Aj v prípade, že zaplatíte extra peniaze za batožinu či občerstvenie na palube, letenky nízkonákladových leteckých spoločností sú mnohokrát lacnejšie ako ich konkurencia. Na čom teda zarábajú? Na množstve cestujúcich a krátkych letoch ktoré lietajú viackrát denne. Ak je zárobok z jedného letu nízky, spolu za všetky budú stále v zisku.

(Sponzorovaný článok)

X