Prvá reklamná kampaň na Slovensku vygenerovaná umelou inteligenciou pozýva na Cinematik

Medzinárodný filmový festival Cinematik Piešťany v spolupráci s agentúrou dotcom advertising spúšťa prvú reklamnú kampaň na Slovensku, ktorej vizuál vytvorila umelá inteligencia a to za necelých 20 sekúnd.

Séria vygenerovaných festivalových plagátov, spotov a postov zobrazuje emócie, ktoré prežívajú návštevníci Cinematiku sediaci v kinosálach.

„Zdanlivo jednoduché vizuály sú na druhý pohľad trochu zvláštne, miestami až desivé. Keď nám ich agentúra prezentovala, trochu nás zaskočili. Ale v dobrom. Aj festivalové filmy sa často hrajú s diváckymi očakávaniami a končia inak ako sa zdalo na začiatku,” opísal svoje pocity Peter Konečný, člen programovej rady Cinematiku.

 

„Filmy sú o emóciách a ich prežívaní, filmový festival je vlastne festivalom emócii. Na ich odprezentovanie sme využili niečo, čo emócie nikdy nezažije. Umelú inteligenciu. A ak by nám ľuďom vedela závidieť, určite by sa tomu neubránila. V tom spočíva jednoduchosť a krása tohto pohľadu na kampaň pre Cinematik,“ hovoria kreatívni riaditelia reklamnej agentúry dotcom advertising Roj & Dvorecky.

Vizuály vygeneroval OpenAI DALL·E 2 – nový systém umelej inteligencie, ktorý dokáže vytvárať realistické alebo štylizované obrázky na základe opisu zadaného v prirodzenom jazyku. Dokáže kombinovať rôzne koncepty, atribúty a štýly.

„Pri experimentovaní s Dall-e nás nadchlo, že umelá inteligencia, ktorá dokáže vytvárať dokonalé obrázky štrikovaných zvieratiek, dizajnérskych stoličiek, či historických fotografií jazdcov na T-Rexovi, má problém s verným vizualizovaním obyčajných emócií,“ opisuje proces tvorby kampane Marek Szold, Art Director dotcom advertising.

Sedemnásty ročník Medzinárodného filmového festivalu Cinematik sa uskutoční od 13. do 18. septembra 2022. Akreditácie sú až do konca augusta k dispozícii za zvýhodnenú predpredajovú cenu na stránkach www.cinematik.sk.

Zdroj: Tlačová správa – MFF Cinematik