Poslanci sa rozhodli na MHD nešetriť

Z troch možností vybralo zastupiteľstvo tú najdrahšiu, jej cieľom je zlepšenie fungovania mestskej hromadnej dopravy. Ročne to môže stáť až 600-tisíc eur, počet cestujúcich sa má zdvojnásobiť.

Napriek tomu, že samospráva chcela pôvodne na autobusovej doprave šetriť, väčšina poslancov rozhodla o opaku. Z troch možností, ktoré im ponúkli autori projektu optimalizácie, vybrali tú najdrahšiu.

Na základe tohto rozhodnutia budú spracované podklady do súťaže na výber dopravcu. Cieľom je zvýšiť atraktivitu MHD pre cestujúcich, zlepšiť dostupnosť všetkých častí mesta, skrátiť intervaly jednotlivých spojov a navýšiť počet autobusov.

Zmena celej koncepcie autobusovej dopravy má byť zásadná a bude vyžadovať ďalší súhlas zastupiteľstva.

Po novom by sa mal počet prepravených osôb zvýšiť na 5-tisíc denne. Samosprávu to môže stáť o 150- až 200-tisíc eur viac ako doteraz. V súčasnosti radnica platí za MHD okolo 400-tisíc eur ročne.

Počas pracovného týždňa pritom autobusy odvezú v priemere 2 500 ľudí za deň. Cez víkendy je to zhruba tretina.

Spoje pritom často nenadväzujú na vlaky a diaľkové autobusy. Ďalším nedostatkom je slabá obslužnosť severnej časti mesta, chýba možnosť predplatiť si cestovné.

Okrajovo sa poslanci zaoberali aj parkovacou politikou mesta, ktorá by sa mala v blízkej budúcnosti meniť. Je však nutné spracovať analýzu súčasného stavu a na základe nej navrhnúť riešenia. Na to musí zastupiteľstvo vyhradiť z rozpočtu finančné prostriedky.

Za projekt optimalizácie MHD zaplatili Piešťany spoločnosti Ecoten z Košíc 48-tisíc eur, spolupracovali na ňom aj odborníci z ČVUT. Na dopravno-sociologický prieskum, ktorý bol jedným z podkladov pre navrhnuté riešenia, reagovalo iba 400 ľudí.

Text a ilustr. foto: Martin Palkovič