26.11.2015 # 18:34 # 18:34

Poslanci rozhodli: Cyklochodník do Vrbového má ísť po železnici

Inzercia

Piešťany sa pridali k trom dotknutým samosprávam, ktoré uprednostnili cyklistický chodník pred traťou. Po dlhej diskusii o tom rozhodlo mestské zastupiteľstvo.

Stanovisko piešťanských poslancov privítal starosta obce Trebatice Juraj Valo, ktorý sa projektom vybudovania cyklotrasy medzi mestami Piešťany a Vrbové zaoberá už od roku 2009. S kolegami z dotknutých samospráv žiadali od zástupcov kúpeľného mesta, aby zaujali jasný postoj. „Z nášho pohľadu je toto rozhodnutie rozumné a správne. Len toto posunie náš región k tomu, aby bol jedného dňa napojený na ďalšie cyklotrasy v rámci Slovenska a Českej republiky.“

Jasný postoj mal podľa neho prísť už pred rokom. Nasledovať má obnovenie záujmového združenie, do ktorého chcú zapojiť aj Trnavský samosprávny kraj. Potom začnú rokovania s ministerstvom dopravy o zrušení železnice a s vládou o jej prevedení na toto združenie, v ideálnom prípade za symbolickú sumu.

Vzorom má byť zrušenie trate medzi Rimavskou Sobotou a Poltárom. Pozitívne príklady vidí starosta Trebatíc aj na Morave. Myslí si, že cyklotrasa prospeje ľuďom, ktorí dochádzajú za prácou, využívajú voľnočasové aktivity a pomôže aj cestovnému ruchu.

„Obávam sa z toho, že na mestskom zastupiteľstve budeme chcieť riešiť veci s projektantom. Pokiaľ chceme chytiť výzvy, musíme začať okamžite rokovať s krajom, ministerstvom a vládou,“ uzavrel Juraj Valo.

Text a ilustr. foto: Martin Palkovič

 

  • Michal Trnovec

    Tak
    predsa. Zas a znova si presadili to svoje. Škoda slov. Len jedna vec
    páni poslanci., koho záujmy zastupujete? Obyvateľov Piešťan alebo
    obyvateľov Vrbého, Trebatíc a Krakovan? Asi by ste sa mali potom
    presťahovať do tých obcí. Rád by som Vám pripomenul,
    že tá okrajová mestská časť, v ktorej bývajú ľudia, ktorý platia dane
    mestu Piešťany, sa volá Kocurice. No a znovu ste ju nejakým zázrakom
    prehliadli. Ľudia z tejto mestskej časti pracujú v Piešťanoch, deti
    navštevujú školy v Piešťanoch. Ako budú využívať títo ľudia cyklotrasu?
    Nie je náhodou jednou z podmienok na udelenie grantu aj to že daná
    cyklotrasa bude využívaná na dochádzanie do zamestnania? Nikto z Vás sa
    ani nezaujímal nad inou variantou, ani nad variantou ktorá bola
    prezentovaná pánom Čúzym. Trasa by bola bezpečnejšia, prístupnejšia v
    prípade úrazu. A v neposlednom rade by bola prístupnejšia aj y obcí
    Borovce, Rakovice. Ale niekto má evidentný záujem aby bolo len jedno
    riešenie, tak ako je to písané v článku “ Starostovia obcí Trebatice,
    Krakovany a mesta Vrbové považujú vybudovanie cyklotrasy na mieste
    terajšej železnice za jediné možné riešenie.“ Ale bohužiaľ páni si
    rozhodli a spodina môže držať hubu a krok. Keď sa bude už realne uvažovať o realizácii tak potom zas budeme počuvať ako nie je možné hladať iné riešenie lebvo v danej lokalit už bolo preinvestovaných vela finančných prostriedkov. Prikladám aj spomínaný článok
    http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php

    • miros

      Na tie „silné“ reči o tom, ako spodina môže držať hubu a krok, Vám doporučujem pozrieť si výsledky ankety na stránke piešťanského denníka. http://www.piestanskydennik.sk/rubriky/spravy/uvod/
      Tu sa z 13386 zúčastnených vyjadrilo 61,2 % za cyklotrasu priamo po železničnej trati. Mimochodom, myslím, že pripojenie z Kocuríc na túto cyklotrasu by nemal byť žiaden problém. Najväčší problém sú ale takí ľudia ako Vy. Keď nie je po Vašom, tak hneď je všetko zle…

    • Daniel

      Aká spodina o čom točís, zamysli sa nad tým, len koľko nehôd bolo v hustej premávke, keď by bola cyklotrasa, mohli tí ľudia žiť….. Vyskúšaj ísť po hlavnej ceste na bicykli a uvidíš aký budeš mať strach aby Ťa niekto nezrazil. Tu ide o bezpečnosť a urobiť cyklotrasu popri trati je nezmysel, lebo je tam toľko vlastníkov že je to nemožné…

      • Michal Trnovec

        nezmysel je to čo píšeš. Od občanov bol aj iný návrh, ktorý by bol
        pravdepodobne aj lacnejší. Len nikto sa s iným návrhom nechce ani
        zaoberať. Ja osobne som niekolko krát poukazoval na inú variantu,
        dokonca mi bolo zo strany autora projektu cyklochodníka po zvršku trati
        povedané, že to je dobrý nápad a pani Vernerová sama povedal že o takej
        variante nevedela. Ale aj napriek tomu sa ňou nik nezaujímal.
        Ja som
        išiel niekoľko krát po tej ceste a plne s tebou súhlasím, že je to
        strašne nebezpečné. A nikdy som netvrdil, že trasa má ísť vedla cesty.
        Koľko
        krát si bol na nejakom stretnutí ohľadne toho projektu? Počul si
        vyjadrenia ľudí, ohľadne bezpečnosti tej trate? Rozprával si sa o šírke
        chodníka ktorý by mal vyniknúť zrušením trate? Ako sa dosiahne
        požadovaná šírka? Vieš o tom, že je vybudovaná komunikácia aj s
        nadjazdom cez dialnicu od Piešťanského družstva až do Kocuríc? Asi nie.

        Ja
        sa nehrám ani na múdreho, ani nechcem niečo negovať. Som za aby sa
        cyklotrasa vybudovala, no nech je výhodná pre všetkých obyvateľov
        mestských častí Piešťan.
        Ale to je debata na dlhšie.

X