Voľby budú o mesiac, niektorí kandidáti na primátora sú neviditeľní

Kúpeľné mesto má tento rok rekordný počet záujemcov o funkciu primátora, ale viacerí z nich ani mesiac pred voľbami nepredstavili svoj program. S kampaňou sú najďalej Miloš Tamajka a Roman Chudý.

Súčasný primátor vo svojej webovej prezentácii vymenúva, čo všetko sa mu za uplynulé štyri roky podarilo. Jeho výrazným úspechom je, že investorovi plánovaného akvaparku pri poliklinike pomohol zabezpečiť prístup k termálnej vode.

Výstavba doteraz nezačala. Miloš Tamajka pritom v októbri 2015 sľúbil, že ak nebude počas tohto volebného obdobia stáť nové kúpalisko, nebude kandidovať.

Ďalším kandidátom, ktorý spustil svoju webovú prezentáciu je Roman Chudý. Na sociálnej sieti Facebook sa zviditeľnil videom, v ktorom hovorí, že ak sa mu ako primátorovi nepodarí dohodnúť s majiteľmi chátrajúcich kultúrnych pamiatok, bude iniciovať ich vyvlastnenie.

Zákon takýto postup síce umožňuje, ale na Slovensku doteraz napriek snahám k vyvlastneniu žiadnej zanedbanej pamiatky nedošlo.

Roman Chudý i Miloš Tamajka majú na sociálnych sieťach predvolebné spoty a spustili aj outdoorovú kampaň. Prvý menovaný o nákladoch na reklamu zatiaľ neinformoval.

Na transparentnom účte súčasného primátora je 8-tisíc eur. Podľa aktuálneho výpisu z neho doteraz nikomu nič nezaplatil. Má už pritom hotovú web stránku, prezentačné video aj obrovskú reklamu na jednom z mestských autobusov.

Transparentný účet si zriadil aj ďalší kandidát Peter Jančovič. Na kampaň chce minúť tisíc eur, pričom mu aktuálne zostáva približne polovica. Časť peňazí dal na reklamu v Piešťanskom týždni, ďalšiu za plagáty.

Doterajší člen mestského zastupiteľstva ohlásil kandidatúru koncom augusta s tým, že svoje priority predstaví neskôr. Doteraz to neurobil. Jeho web stránka je mesiac pred voľbami takmer prázdna.

Už začiatkom júla na tlačovej konferencii o svojich cieľoch hovorila kandidátka na primátorku Zuzana Svrčeková, ktorá chce ponúknuť alternatívu založenú na „efektívnej a otvorenej samospráve, transparentnom rozhodovaní bez korupcie, obchádzania zákonov, ignorácie názoru občanov a pochybných a záujmových rozhodnutí za účelom manipulácie verejnej mienky.“

Zuzana Svrčeková je aktívna na Facebooku podobne ako ďalší záujemca o post primátora Miroslav Juriš. „Moja kampaň je skromná. Nie som na bilboardoch, podsvietených reklamách, drahých videách, moja tvár nehľadí na Piešťany z karosérií autobusov MHD,“ napísal na sociálnej sieti v statuse, ktorým ohlásil spustenie webovej prezentácie.

Doposiaľ neznáme zostávajú priority Samuela Vavríka, ktorý má síce zriadenú facebookovú stránku, ale tá obsahuje iba jeho fotografie.

Viceprimátor Martin Valo komunikuje s potenciálnymi voličmi prostredníctvom svojho osobného facebookového konta.

Stanislav Polonský, podobne ako niektorí ďalší kandidáti, hovorí o svojich prioritách vo vysielaní TV Karpaty.

Výhradne na videá sa zatiaľ spolieha súčasný vedúci právneho oddelenia mestského úradu Pavol Vermeš, ktorý si nechal nahrať predvolebnú pesničku a na pokračovanie rozpráva príbeh o piešťanskom letisku.

Text: Martin Palkovič